חפש בבלוג זה

יום ראשון, 30 באוגוסט 2015

מנהיגים קטנים לא עושים טעויות

"במקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם עומדים" זה המשפט של החודש הזה. ואני לא מתכוון לחודש אלול דווקא.
אני לא מכיר את הפרטים של סיפור גל הירש, אבל כן רואה מגמה. ובעניין הזה אני כותב הפעם בלי להביע דעה ספציפית אם הוא ראוי או לא. אני כן רוצה להתעכב הפעם על מצקצקי הכשרות. אלה שיורידו כל מועמד שעשה משהו בחייו, כי הוא גם כשל.
הם ינסו להציע לנו כאלה שאף פעם לא מעדו בלשונם, שאף פעם לא טעו. שתמיד אמרו את מה שצריך לומר, שתמיד ידעו להיזהר. "צדיקים", שלא נפלו.
ה"צדיקים" הללו שלא נופלים, הם אנשים קטנים. הם קטנים כיון שאינם מצליחים להתפתח מעבר למה שניתן להם. הם חוששים מלהתקדם אל הלא נודע, מהפחד ליפול. והעולם מחבק אותם כיון שהם לא טועים. לא טועים, ולא צודקים.
המנהיגים, שהעולם הגלובלי בו אנחנו נמצאים מייצר, הם מנהיגים שמנסים לזהות היכן נמצא הציבור. הם יורקים על האצבע, מרימים אותה אל על ומנסים לחוש לאן הרוח נושבת. הכיון אותו ירגישו הוא הכיון אליו ילכו. למי שעוד לא הבין את המשל, אז הרוח זה מובילי דעת קהל כאלה ואחרים, והרוק אלה היועצים שלוחשים לאותם "מנהיגים" מה הכיוון בו הם צריכים לבחור.
מנהיגות נכונה היא מנהיגות שמעזה. המעז ינצח, והמעז גם נכשל.
האנשים הכי מצליחים בארץ ובעולם הם אנשים שנכשלו במה שעשו, אם תשאלו אותם הם יגידו כי זה סוד הצלחתם. "במקום שבעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים". כי מי שמעז נכשל, ומי שנכשל יכול להצליח יותר. ומי שלא נכשל, יכול להתהדר לכאורה בכך ששמר על עצמו נקי. נקי וריק.
קצת מזכיר לי את הסיפור על מישהי שחיפשה שידוך. היא קיבלה הצעה על בחור אחד והחלה לשאול על מעלותיו:
"הוא אדם חכם?" שאלה. "לא", ענו לה, "האמת שהוא די טיפש."
"ואיך המשפחה?" "האמת, משפחה על הפנים."
"הוא נראה טוב?" "את יכולה להסתכל בעצמך" אמרו לה, "מכוער כמו הלילה".
"הוא איש טוב?"ניסתה.. "אין בו כל דבר מיוחד, לא הצטיין מעולם בטוב לב או במידות טובות כלשהן" ענו לה.
"אז למה שאתחתן אתו?" לשאלה הזו ציפו המשדכים ובפיהם הייתה תשובה מוכנה מראש "יש לו מידה מדהימה שאין לאף אחד". הם ענו- "הוא מעולם לא התגאה במה שאין לו..."
אז בלי קשר לפרשת גל הירש, כדאי לשים לב שאנחנו לא הורגים את המנהיגים המוצלחים של הדור הבא.

לא, אין לי כל מחשבה להרים פושעים להנהגה, זה לא הכיון. אני כן מכוון שעלינו לדעת לתת את נס ההנהגה לאלה המגמגמים קצת כמו משה רבנו, או חוטאים קצת כמו דוד המלך- אלה שבאמת יכולים לעשות ויודעים לעשות ומנסים לעשות לצד חסרונותיהם.

אני מעדיף את המנהיגים האלה מאשר מנהיגים אחרים (בלי שמות כמובן) שלא עשו דבר פרט ליחסי ציבור טובים ובכך מעלתם.

הפוסט המלא בפייסבוק: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1034163143283592&set=a.265151176851463.70829.100000697496018&type=1&theater

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה